Přidělení registrační značky vozidla a vydání technického průkazu vozidla - v případě jejich ztráty, poškození nebo odcizení
Tato situace se týká registrace vozidla a jeho provozování, příp. nakládání s ním.
Ztrátu, poškození nebo odcizení registrační značky nebo technického průkazu je vlastník nebo provozovatel vozidla povinen neprodleně oznámit obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností (ORP).
Podáním žádosti o vydání nového dokladu nebo tabulky s registrační značkou - s odůvodněním (např. z důvodu ztráty).
Obraťte se na obecní úřad obce s rozšířenou působností, příslušný dle trvalého bydliště, místa podnikání nebo sídla provozovatele motorového nebo přípojného vozidla; v Praze na Magistrát hlavního města Prahy.
Na úřadě předložte:
Formuláře - "Žádost o vydání nového dokladu k vozidlu" a "Žádost o vydání tabulky s registrační značkou" jsou k dispozici na obecních úřadech obcí s rozšířenou působností nebo na internetových stránkách Ministerstva dopravy.
Žádost se zpravidla vyřizuje na počkání; v komplikovanějších případech se postupuje dle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, kde je obvyklá lhůta vyřízení stanovena do 30 dnů.
Dalším účastníkem může být zmocněnec (s plnou mocí k provedení úkonu).
Další činnosti nejsou stanoveny.
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
Bez časového omezení.